Všeobecné obchodní podmínky pro smlouvy o zájezdu

Tyto všeobecné obchodní podmínky cestovní kanceláře KUDRNA (dále jen „obchodní podmínky“) se vztahují na smlouvy o zájezdu uzavřené mezi

naší společností:

KUDRNA s.r.o., se sídlem Vídeňská 297/99, Štýřice, 639 00 Brno

IČ: 26246457

DIČ: CZ26246457

zapsaná: v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 40020

adresa pro doručování: Vídeňská 297/99, Štýřice, 639 00 Brno

telefonní číslo: +420 542 216 764

kontaktní e-mail: ck@kudrna.cz

jako pořadatelem

a vámi (fyzickou či právnickou osobou) jako zákazníkem.


1.       ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1.      Obchodní podmínky vymezují a upřesňují naše vzájemná práva a povinnosti při uzavírání a plnění smlouvy o zájezdu (nebo jen „smlouvy“). Námi pořádané zájezdy prezentujeme na online portálu umístěném na webovém rozhraní www.kudrna.cz (dále jen „webové rozhraní“) nebo v katalogu. Upozorňujeme, že součástí smlouvy není zajištění letecké dopravy. V případě vašeho zájmu o pomoc se zajištěním letenek zvolte takovou možnost v objednávkovém formuláři, pomoc se zajištěním letenek se řídí speciálními obchodními podmínkami,  ani v takovém případě však letenky neposkytuje naše společnost, jedná se pouze o pomoc se zajištěním letenek.

1.2.      Tyto obchodní podmínky se nevztahují na poskytování služeb cestovního ruchu podnikatelům za účelem dalšího nabízení těchto služeb. Nejste-li spotřebitelem (fyzickou osobou objednávající zájezd mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání), nevztahuje se na vás ochrana spotřebitele dle právních předpisů a těchto obchodních podmínek.

1.3.      V případě, že se uzavřená smlouva o zájezdu odlišuje od těchto obchodních podmínek, má přednost znění smlouvy o zájezdu.

1.4.    Náš právní poměr se řídí smlouvou o zájezdu, těmito obchodními podmínkami, Programem zájezdu a nejčastějšími dotazy, Zásadami ochrany osobních údajů, všeobecnými pojistnými podmínkami Allianz pojišťovna, a. s., zvláštními pojistnými podmínkami Allianz pojišťovna, a.s. (pokud takové dobrovolné pojištění dle čl. 8 obchodních podmínek sjednáte), podmínkami a pokyny uvedenými na webovém rozhraní nebo v naší vzájemné komunikaci zejména při uzavírání smlouvy, a v otázkách zde neupravených také následujícími právními předpisy:

-        zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“);

-        zákonem č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o cestovním ruchu“);

-        zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (pouze pokud jste spotřebitelem).

1.5.      Pokud se vaše bydliště nebo sídlo nachází mimo Českou republiku, nebo pokud náš právní poměr obsahuje jiný mezinárodní prvek, berete na vědomí, že se náš vztah řídí českým právem. Pokud jste spotřebitelem a právní řád státu vašeho bydliště poskytuje vyšší míru ochrany spotřebitele než český právní řád, je vám pak poskytována tato vyšší míra ochrany.

1.6.      Objednáním zájezdu a dále též potvrzením na webovém rozhraní stvrzujete, že jste se s těmito obchodními podmínkami seznámili a souhlasíte s nimi. Znění obchodních podmínek můžeme měnit či doplňovat. Vaše práva a povinnosti se řídí vždy tím zněním obchodních podmínek, za jehož účinnosti vznikly.

  1. 2.       REZERVACE A UZAVŘENÍ SMLOUVY O ZÁJEZDU

2.1.      Na webovém rozhraní a v katalogu je uveden seznam zájezdů včetně popisu hlavních vlastností jednotlivých zájezdů (destinace, termín, program apod.).

2.2.      Prezentace zájezdů je informativního charakteru a nejedná se o náš návrh na uzavření smlouvy ve smyslu § 1732 odst. 2 občanského zákoníku. Pro uzavření smlouvy je nutné, abyste podali objednávku a aby došlo k potvrzení objednávky z naší strany.

2.3.      V případě vašeho zájmu o vybraný zájezd nás můžete kontaktovat prostřednictvím webového rozhraní (vyplněním formuláře rezervace), telefonicky nebo e-mailem a zájezd bezplatně na tři pracovní dny rezervovat. Rezervace není závaznou objednávkou zájezdu.

2.4.      Před uzavřením smlouvy o zájezdu obdržíte všechny nezbytné informace o zájezdu podle § 9a zákona o cestovním ruchu, tj. např. místo určení cesty nebo pobytu, dopravní prostředky, ubytování, stravování a další.

2.5.     Upozorňujeme, že informace u zájezdů uvedené na webovém rozhraní nebo v katalogu se nemusí shodovat s informacemi od Ministerstva zahraničních věcí České republiky k cestování do jednotlivých států, což doporučujeme vzít v potaz před podáním závazné objednávky.

2.6.     Podání závazné objednávky zájezdu je možné prostřednictvím webového rozhraní nebo osobně v naší provozovně vyplněním formuláře závazné objednávky, nebo jiným způsobem, který aktuálně nabízíme. Údaje uvedené v závazné objednávce považujeme za správné a úplné. O jejich změně nás bezodkladně informujte telefonicky či e‑mailem.

2.7.      Do pěti pracovních dnů od obdržení závazné objednávky vám bude na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce nebo na poštovní adresu (pokud o tuto možnost zažádáte) zasláno (příp. osobně předáno při uzavírání smlouvy osobně) potvrzení včetně dalších dokumentů tvořících smlouvu. Tímto potvrzením je uzavřena smlouva o zájezdu. Prosíme o kontrolu údajů ve smlouvě, v případě nesrovnalostí nás bezodkladně informujte. Při zasílání poštou vás můžeme požádat o úhradu nákladů s tím spojených.

2.8.      Pokud uzavíráte smlouvu o zájezdu za více osob, prohlašujete, že jste k uzavření smlouvy a k výkonu souvisejících práv a povinností včetně úhrady ceny zájezdu za tyto osoby zmocněni. Dále se zavazujete předat těmto osobám všechny informace a organizační pokyny týkající se zájezdu.

2.9.      Podrobné pokyny k zájezdu, které nejsou obsaženy v potvrzení o zájezdu vám zašleme na váš e-mail nebo v tištěné podobě na vaši adresu, pokud o to zažádáte (v takovém případě je cena zájezdu navýšena o náklady s tím související) nejpozději 7 dní před zahájením zájezdu. Dojde‑li k uzavření smlouvy v době kratší než 7 dní před zahájením zájezdu, zašleme vám informace a pokyny podle první věty při uzavření smlouvy.

2.10.     Jméno, adresa, telefonní číslo, elektronická adresa a případně faxové číslo našeho místního zástupce, kontaktního místa nebo jiné služby, která vám umožní nás (event. i případného zprostředkovatele zájezdu) urychleně kontaktovat, účinně s námi komunikovat, požádat o pomoc, ocitnete-li se v nesnázích nebo vytknout vadu zájezdu, vám budou poskytnuty při zahájení zájezdu.

2.11.  Dokumenty tvořící smlouvu archivujeme v elektronické podobě. Smlouva není přístupná třetím osobám.

2.12.     Zájezdy jsou poskytovány v rámci skupiny, přičemž přibližná velikost skupiny je dle způsobu dopravy u autobusových zájezdů 37-44 osob, leteckých zájezdů 14-16 osob, mikrobusových zájezdů 7 osob (v případě více mikrobusů se počet osob násobí) a u vlastní dopravy 24 osob. Informace o minimálním počtu účastníků pro uskutečnění zájezdu naleznete v čl. 5.7.


3.       CENA ZÁJEZDU A PLATEBNÍ PODMÍNKY

3.1.      Před podáním závazné objednávky vám bude sdělena konečná cena zájezdu obsahující veškeré daně, cla a poplatky (zejména poplatky za vstupní víza a silniční poplatky), kopie mapek a informace na cestu. V ceně zahraničních zájezdů je rovněž zahrnuto pojištění léčebných výloh a zákonné pojištění cestovní kanceláře. Tato pojištění nelze z ceny zájezdu vyjmout, pokud není ujednáno jinak. V ceně zájezdu není zahrnuta letecká doprava, jelikož ta není součástí smlouvy o zájezdu a případně další platby, které jsou viditelně uvedeny v popisu zájezdu před uzavřením smlouvy.

3.2.      Ve výjimečných případech z objektivních příčin může dojít k dodatečnému (jednostrannému) zvýšení ceny zájezdu. V takovém případě vás o zvýšení ceny budeme informovat bez zbytečného odkladu, nejpozději 20 dnů před zahájením zájezdu a vy jste povinni nám toto navýšení ceny zájezdu uhradit do 7 dnů od doručení takové informace. Ke zvýšení ceny zájezdu může dojít v následujících případech:

-        Zvýšení ceny za dopravu, včetně cen pohonných hmot. V případě, že dojde k navýšení průměrné ceny leteckého paliva nad 63 USD/barel, jsme oprávněni zvýšit cenu zájezdu za každé započaté 1 % cenového nárůstu nad uvedenou částku o 40,- Kč pro všechny lety v délce trvání letu v jednom směru z místa odletu do místa cílového letiště do 3,5 hod. a o 100,- Kč pro všechny lety v délce trvání letu v jednom směru z místa odletu do místa cílového letiště nad 3,5 hod. V případě, že dojde k navýšení průměrné ceny nafty nad 31,- Kč/litr, jsme oprávněni zvýšit cenu zájezdu za každou započatou 1,- Kč cenového nárůstu nad uvedenou částku o 1,- Kč za každých započatých 100 km jízdy. V případě jiných zdrojů energie bude postupováno obdobně vždy s přihlédnutím k průměrné ceně takových energií.

-        Zvýšení plateb za plnění poskytovaná podle smlouvy třetími stranami, které se přímo nepodílejí na poskytnutí zájezdu, včetně plateb spojených s dopravou, např. letištních, bezpečnostních a přístavních poplatků. Jsme oprávněni zvýšit cenu zájezdu o částku odpovídající zvýšené platbě na osobu.

-        Zvýšení směnného kurzu české koruny použitého pro stanovení ceny zájezdu nebo zvýšení daní. Jsme oprávněni zvýšit cenu zájezdu o částku odpovídající procentu navýšení.

Pokud dojde v době mezi uzavřením smlouvy a zahájením zájezdu ke snížení výše uvedených nákladů, máte právo na snížení ceny zájezdu. O snížení ceny vás budeme informovat bez zbytečného odkladu a vrátíme vám po odečtení skutečných administrativních nákladů částku, o kterou bude cena zájezdu ponížena. Skutečné administrativní náklady vám v případě zájmu doložíme.

3.3.      Cenu zájezdu můžete uhradit v českých korunách (CZK), případně také v eurech (EUR). Pro bližší informace o možnosti platby v eurech se na nás obraťte.

3.4.    Cenu lze uhradit zejména osobně v hotovosti v některé z našich prodejen zájezdů, převodem či vložením částky na náš bankovní účet, složenkou nebo pomocí benefitních programů, a to zpravidla dvoufázově – formou zálohy a následného doplatku ceny. Zálohu jste povinni uhradit do pěti pracovních dnů od uzavření smlouvy, a to dle pokynů uvedených v zaslaném potvrzení. Doplatek ceny jste pak povinni uhradit nejpozději 30 dnů před zahájením zájezdu. Pokud je smlouva uzavřena v bližším termínu, je termín splatnosti ceny zájezdu určen individuálně v potvrzení zájezdu. U zájezdů, jejichž cena nepřesahuje 3.000,- Kč a u vnitrostátních zájezdů se hradí celá cena do pěti pracovních dnů od uzavření smlouvy. Další způsoby platby a podrobnější informace k platbě jsou uvedeny zde, a dále v průběhu objednávání zájezdu.

3.5.      Souhlasem s těmito obchodními podmínkami nám udělujete souhlas s vystavením daňového dokladu elektronickou formou.


4.       SLEVY Z CENY ZÁJEZDU

4.1.      Poskytujeme následující slevy z cen zájezdů uvedených na webovém rozhraní nebo v katalogu. Předpokladem pro poskytnutí slevy je její uplatnění před podáním závazné objednávky:

-        Věrnostní (+): 5 % (max. 500,- Kč) pro majitele kudrnovské zákaznické karty, jimiž jsou všichni účastníci jakéhokoliv našeho zahraničního zájezdu, který absolvovali za posledních pět let. Majitel zákaznické karty si rovněž v průběhu objednávání zájezdu může vybrat dárek podle naší nabídky a dále může využívat slevy u našich partnerů.

-        Speciální věrnostní (+): 7 % (max. 1000,- Kč) pro majitele kudrnovské zákaznické karty, kteří dosáhnou obratu ročních objednávek zahraničních zájezdů nad 45.000,- Kč. Sleva je platná následující 2 roky po dosažení požadovaného obratu.

-        Skupinová sleva pro všechny osoby na jedné smlouvě o zájezdu dle článku 2.8 obchodních podmínek za předpokladu společné úhrady ceny zájezdu. Odhlásí-li se ze zájezdu jeden či více členů skupiny a počet tím klesne pod stanovenou mez, nárok na tuto slevu pro zbývající zaniká a vzniká povinnost rozdíl v ceně zájezdu doplatit.

  • skupina 6–14 osob – sleva 3 % (max. 500,- Kč/os + dárek jako při věrnostní slevě)
  • skupina 15–20 osob – sleva 5 % (max. 500,- Kč/os + dárek jako při věrnostní slevě)
  • skupina 21 osob a více – sleva 5 % (max. 500,- Kč/os + dárek jako při věrnostní slevě) + 1 osoba zdarma. V případě obsazení celého autobusu jsme schopni zajistit úpravu programu, změnit nástupní místa a poskytnout další výhody, včetně dalšího snížení ceny. Je možné sjednat i jiný než v katalogu uvedený termín.

-        Dětská: 10 % (max. 1.000,- Kč) pro děti do čtrnácti let včetně, 20 % speciální dětská – uvedena přímo u vybraných zájezdů. Pro uplatnění slevy je rozhodující věk dítěte v den skončení zájezdu.

-        Novomanželská (+): 10 % (max. 500,- Kč/os) pro páry oddané nejpozději 2 měsíce před zahájením zájezdu.

-        Kudrnovská (+): 100,- Kč pro zákazníky s příjmením Kudrna (-ová).

-        Studentská: 10 % (max. 500,- Kč), podmínkou je předložení platné karty ISIC nebo jiného dokladu o studiu a věk do 26 let včetně, speciální studentská (uváděna také jako „studentská cena“) - uvedená přímo u vybraných zájezdů.

-        Turistická: 5 % (max. 500,- Kč) pro členy KČT. Podmínkou je předložení průkazu KČT.

-        Vánoční: 8 % (max. 1.000,- Kč) při podání objednávky a zaplacení celé ceny zájezdu do 5. 1. Sleva se vztahuje na všechny v tištěném katalogu publikované vícedenní zahraniční zájezdy s odjezdem od 1. 5. Slevu nelze kombinovat s dalšími slevami a nevztahuje se na příplatky, vstupy a služby stojící mimo katalogovou cenu zájezdu. Rozhodujícím datem je připsání celé ceny zájezdu na náš účet.

4.2.      Vzájemně lze sčítat pouze takto označené slevy (+). Při objednání již zlevněného zájezdu na webovém rozhraní nelze uplatnit žádnou další slevu.

4.3.      Poskytujeme také další slevy majitelům zákaznických a členských karet vybraných partnerů. Při nárokování takové slevy je nutné předložit kartu, její číslo a název napsat do objednávky zájezdu.

4.4.      Nárok na slevu je nutno uvést už při podávání objednávky zájezdu. Slevu nelze uznat zpětně.

4.5.      Slevy se týkají výhradně vícedenních zahraničních zájezdů, není-li uvedeno jinak.

4.6.      Pokud využijete způsob platby přes benefitní programy, nelze nárokovat žádnou slevu.


5.       ZMĚNA A ZÁNIK SMLOUVY O ZÁJEZDU

5.1.      Jste oprávněni postoupit smlouvu o zájezdu na jinou osobu, která splňuje podmínky účasti na zájezdu (dále jen „náhradník“). Jste povinni nás o postoupení smlouvy včas informovat v textové podobě, nejpozději do sedmi dnů před zahájením zájezdu (v případě pozdějšího uzavření smlouvy o zájezdu bez zbytečného odkladu), a doložit nám prohlášení náhradníka o souhlasu s postoupením smlouvy a o splnění podmínek účasti na zájezdu, a dále také uhradit účelně vynaložené náklady s postoupením smlouvy vzniklé na naší straně. Spolu s náhradníkem jste k zaplacení doplatku ceny zájezdu a dalších nákladů zavázáni společně a nerozdílně.

5.2.      Kdykoliv před zahájením zájezdu máte právo odstoupit od smlouvy. Odstoupíte-li z jiného důvodu než z důvodu porušení povinností z naší strany nebo z důvodu, kdy v místě zájezdu nebo jeho bezprostředním okolí nastaly nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, které mají významný dopad na poskytování zájezdu nebo na vaši přepravu na zájezd (v takovém případě nemáte nárok na náhradu škody),, jste povinni nám zaplatit odstupné v podobě stornopoplatku, a to v následující výši:

Doba před zahájením zájezdu

Výše stornopoplatku

Více než 60 dní

Skutečně vzniklé náklady, nejméně však 150,- Kč

60 až 41 dní

Skutečně vzniklé náklady, nejméně však 20 % z ceny zájezdu

40 až 21 dní

Skutečně vzniklé náklady, nejméně však 40 % z ceny zájezdu

20 až 8 dní

Skutečně vzniklé náklady, nejméně však 60 % z ceny zájezdu

7 až 2 dny

Skutečně vzniklé náklady, nejméně však 80 % z ceny zájezdu

1 den a méně, případně odstoupení v den zahájení zájezdu, nedostavení se včas na místo zahájení zájezdu nebo přerušení účasti na zájezdu z vlastní vůle

100 % z ceny zájezdu

 

5.3.      Pro výpočet výše stornopoplatku je rozhodující datum, kdy nám je odstoupení od smlouvy poštou, příp. elektronicky doručeno. Na vaši žádost vám výši odstupného odůvodníme.

5.4.      Vyhrazujeme si právo jednostranně započíst náš nárok na úhradu stornopoplatku proti vašemu nároku na vrácení ceny zájezdu. Cenu zájezdu sníženou o příslušný stornopoplatek vám vrátíme na účet, který nám pro tento účel sdělíte, jinak na účet, ze kterého jsme platbu obdrželi.

5.5.      My máme právo odstoupit od smlouvy pouze v případě zrušení zájezdu z naší strany podle následujících článků (v těchto případech máte právo na vrácení ceny zájezdu, ale nemáte nárok na náhradu škody) nebo porušení povinností z vaší strany (především porušení povinnosti uhradit cenu zájezdu, zálohu či navýšení podle článku 3 těchto obchodních podmínek). V případě našeho odstoupení od smlouvy z důvodu porušení vašich povinností jste povinni nám zaplatit stornopoplatek, a to ve výši dle tabulky v článku 5.2 těchto obchodních podmínek.

5.6.      Zrušit zájezd máme právo v případě nedosažení minimálního počtu účastníků nutného pro realizaci zájezdu dle následujícího článku. Zrušení zájezdu bude oznámeno co nejdříve, nejpozději však:

-        20 dní před zahájením zájezdu v případě cest trvajících déle než šest dní;

-        7 dní před zahájením zájezdu v případě cest trvajících dva až šest dní;

-        čtyřicet osm hodin před zahájením zájezdu v případě cest trvajících méně než dva dny.

5.7.      Minimální počet účastníků je pro jednotlivé zájezdy dle způsobu dopravy následující:

-        autobusové – 27-29 osob;

-        letecké – 8-10 osob;

-        mikrobusové – 6 osob (v případě více mikrobusů se počet osob násobí);

-        vlastní doprava – 12 osob.

5.7.      Zájezd můžeme dále předčasně ukončit či úplně zrušit ještě před odjezdem v případě nepředvídané a neodvratitelné události jako je válka, povstání, živelná pohroma apod. (dále jen „vyšší moc“). Tuto skutečnost vám oznámíme bez zbytečného odkladu.

5.8.      Pokud zrušíme zájezd z jiného důvodu, máte právo na vrácení ceny zájezdu i na případnou náhradu škody.

5.9.      Dojde-li k navýšení ceny zájezdu podle čl. 3.2. obchodních podmínek o více než osm procent, donutí-li nás vnější okolnosti podstatně změnit některou z hlavních náležitostí zájezdu nebo nemůžeme-li splnit vaše zvláštní požadavky, které jsme přijali, navrhneme vám změnu smlouvy. Nesouhlasíte‑li se změnou smlouvy, máte právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě pěti dnů od oznámení změny smlouvy (nejpozději však před zahájením zájezdu) bez nutnosti platit stornopoplatek. Pokud v této lhůtě od smlouvy neodstoupíte, platí, že se změnou souhlasíte. Pokud se v důsledku změny smlouvy sníží jakost nebo náklady zájezdu, máte právo na přiměřenou slevu. Jde-li o nepodstatnou změnu zájezdu, můžeme jednostranně změnit smlouvu. Tuto skutečnost vám oznámíme bez zbytečného odkladu.

5.10.  V případě vašeho odstoupení od smlouvy z důvodu změny smlouvy podle předchozího článku vám vrátíme platbu za zájezd v plné výši, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, a případně poskytneme náhradu škody.

5.11.  S ohledem na momentální fyzický, psychický a zdravotní stav účastníků, nepříznivé počasí a další okolnosti (např. změna letových či jízdních řádů) může vedoucí zájezdu plánovaný program zájezdu omezit, zrušit či jej nahradit programem jiným. V případě, že dojde podstatnému omezení programu zájezdu z důvodu, který není na vaší straně, poskytneme vám přiměřenou slevu ve výši našich nevyužitých nákladů.


6.       PODMÍNKY ÚČASTI NA ZÁJEZDU, ODPOVĚDNOST

6.1.      V případě, že u sebe nebudete mít platný cestovní doklad (cestovní pas, pro cesty do zemí Schengenského prostoru občanský průkaz) nebo budete vzhledem k charakteru zájezdu zjevně nedostatečně vybaveni, nebude vám umožněna účast na zájezdu bez nároku na vrácení ceny.

6.2.      Jsou-li pro zájezd nutná víza, vyřizujeme je pro vás my, pokud jste občany České republiky. Jste povinni dodat veškeré potřebné podklady řádně a včas dle našich pokynů, v opačném případě si víza musíte zajistit sami. Pokud není možné vyřízení víz zprostředkovat nebo pokud nejste občany České republiky, zajistíme pro vás veškeré informace a podklady, abyste si je mohli vyřídit sami. Za vydání víz v takovém případě neneseme odpovědnost.

6.3.      Součástí některých zájezdů je fyzicky náročný program. Každý z účastníků zájezdu musí sám na základě prezentace programu zájezdu posoudit, zda takový program zdravotně, technicky, komunikačně i jinak zvládne. Uzavřením smlouvy o zájezdu, jejímž předmětem je vodácký program, prohlašujete, že umíte plavat. Pokud kvůli špatně zvolené obtížnosti utrpíte újmu, neneseme za takovou újmu odpovědnost.

6.4.      Účastí na zájezdu vyjadřujete souhlas s tím, že budete respektovat pravidla uvedená v těchto obchodních podmínkách či na webovém rozhraní a naše pokyny nebo pokyny našeho zástupce, budete se řídit instrukcemi a zdržíte se jakéhokoliv jednání, které by mohlo narušit průběh zájezdu.

6.5.      V průběhu zájezdu jste povinni zejména:

-        dodržovat všechny naše pokyny nebo pokyny našeho zástupce;

-        dodržovat právní předpisy navštívených států;

-        nenarušovat průběh zájezdu nevhodným chováním;

-        chovat se k nám nebo k našemu zástupci a ostatním účastníkům v souladu s obecně uznávanými pravidly chování;

-        počínat si za všech okolností tak, aby nedošlo ke vzniku škod na majetku či zdraví nás, našeho zástupce, ostatních účastníků či třetích osob.

6.6.      V případě porušení článku 6.4 a 6.5 vám může být odepřeno právo další účasti na zájezdu bez nároku na vrácení ceny.

6.7.      Na cyklozájezdech jste povinni dodržovat naše pokyny týkající se bezpečné přepravy a úschovy jízdních kol. Za škody způsobené zanedbáním dostatečné ochrany kola proti kontaktu s konstrukcí přívěsu či kolem jiného účastníka neneseme odpovědnost.

6.8.      Neneseme odpovědnost za nepříznivé následky neodvratitelných a nepředvídatelných přírodních, politických, civilních, dopravních a dalších událostí a stavů, které nemůžeme ovlivnit. V případě zrušení zájezdu z důvodů vyšší moci budeme postupovat podle článku 5 obchodních podmínek.

6.9.      Vedoucí zájezdu je oprávněn zakázat individuální program, popř. vás vyloučit z části programu, pokud váš zdravotní stav, zkušenosti, znalosti či vybavení neodpovídají jeho náročnosti. Ve zcela mimořádných případech (vulgární chování vůči ostatním účastníkům či místním obyvatelům, soustavné nedodržování pokynů personálu a z něj plynoucí narušování programu zájezdu, nadměrná konzumace alkoholu či zneužívání omamných látek, porušování právních předpisů apod.) můžete být vyloučeni ze zájezdu či předáni vyšetřovacím orgánům příslušného státu.


7.       PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A NÁHRADA ŠKODY

7.1.      Vaše práva z vadného plnění a náhrada škody se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2537 až 2544a občanského zákoníku).

7.2.      Jako pořadatel zájezdu odpovídáme za řádné poskytnutí všech cestovních služeb zahrnutých ve smlouvě o zájezdu. Odpovídáme za to, že má zájezd vlastnosti, o nichž jsme vás ujistili nebo které jste vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekávali. V případě, že zájezd nemá tyto vlastnosti, reklamaci zájezdu jste u nás povinni uplatnit bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatků (je-li to možné, v průběhu zájezdu na místě). Vadu můžete vytknout i u případného zprostředkovatele zájezdu. Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy nám (příp. zprostředkovateli zájezdu) byl oznámen výskyt vady a uplatněno právo z vadného plnění.

7.3.      Neodmítneme-li odstranit vadu nebo není-li zapotřebí okamžité nápravy, určete nám při uplatnění reklamace přiměřenou lhůtu k odstranění vady.

7.4.      Pokud je zjednání nápravy možné a pokud si taková náprava nevyžádá neúměrné náklady, zajistíme odstranění vady. Jedná-li se o podstatnou vadu, nabídneme vám náhradní řešení stejné nebo vyšší jakosti bez dodatečných nákladů z vaší strany. Pokud to není možné, nabídneme vám náhradní řešení nižší jakosti, přičemž vám poskytneme přiměřenou slevu. Není-li náhradní řešení srovnatelné s tím, co bylo ve smlouvě ujednáno, nebo není‑li poskytnutá sleva přiměřená, máte právo náhradní řešení odmítnout.

7.5.      Pokud nezjednáme nápravu v přiměřené lhůtě, kterou nám určíte, můžete si zjednat nápravu sami a následně vám uhradíme účelně vynaložené náklady, nebo, jedná‑li se o podstatnou vadu, můžete odstoupit od smlouvy bez zaplacení odstupného. V takovém případě vám rovněž poskytneme bez zbytečného odkladu a bez dodatečných nákladů rovnocennou přepravu do místa odjezdu nebo jiného dohodnutého místa.

7.6.      V případě včasné a oprávněné reklamace máte rovněž právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Promlčecí lhůta uplatnění tohoto práva činí dva roky.

7.7.      Dále máte právo na pomoc v nesnázích v průběhu zájezdu. Pokud si zaviníte nesnáze sami, máme právo po vás požadovat přiměřenou náhradu skutečně vynaložených nákladů.

7.8.      Nelze-li v důsledku nevyhnutelných a mimořádných okolností zajistit váš návrat podle smlouvy, neseme náklady na vaše nezbytné ubytování, pokud možno v rovnocenné kategorii nejvýše na tři noci, nestanoví-li jiný právní předpis jinak nebo nejste-li osoba s omezenou schopností pohybu, doprovod takové osoby, těhotná žena, nezletilý bez doprovodu nebo osoba vyžadující zvláštní lékařskou pomoc (zde je třeba sdělit zvláštní potřeby alespoň 48 hodin před zahájením zájezdu).

7.9.      O doručené reklamaci rozhodujeme ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Reklamace vyřizujeme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se nedohodneme na delší lhůtě.

7.10.  Při reklamaci vám vydáme písemné potvrzení o tom, kdy jste právo uplatnili, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete. Dále (po vyřízení reklamace) vám vydáme potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

7.11.  V souladu s občanským zákoníkem máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace zájezdu. Vezměte na vědomí, že právo na úhradu těchto nákladů musíte uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu.

7.12.  Při porušení našich povinností máte dále nárok na náhradu škody (resp. újmy), která vám v důsledku toho vznikla. Při uplatňování práva na náhradu škody doporučujeme předložit doklad o zakoupení zájezdu (potvrzení o zájezdu) a oznámit datum události, ve které spatřujete porušení povinností ze smlouvy o zájezdu. Rovněž doporučujeme předložit policejní protokol, byla-li taková událost předmětem policejního vyšetřování, a dále veškeré další podklady vztahující se k předmětné události. Nemáte-li k dispozici protokol ani jiné oficiální doklady, doporučujeme předložit vlastní prohlášení o průběhu událostí a pokud možno jej opatřit podpisy svědků.

7.13.  Promlčecí lhůta uplatnění práva na náhradu škody činí dva roky. Rozsah náhrady újmy je limitován trojnásobkem celkové ceny zájezdu.

-        V případě porušení našich povinností ze smlouvy je výše poskytované náhrady škody omezena dle mezinárodních smluv, jimiž je Česká republika vázána.


8.       POJIŠTĚNÍ

8.1.      Uzavřením smlouvy o zájezdu vzniká ohledně zde uvedených druhů pojištění smluvní vztah mezi pojišťovnou a vámi (není-li uvedeno jinak), my jsme pouze zprostředkovatelem pojistné smlouvy.

8.2.      Pojištění léčebných výloh zajišťuje společnost Allianz pojišťovna, a.s. Toto pojištění pokrývá náklady vynaložené na ošetření pojištěného, kterému je nucen se podrobit v průběhu zájezdu, v důsledku nemoci či úrazu. Pojištění se vztahuje na vysokohorskou turistiku, cyklistiku, lezení po zajištěných cestách, lyžování, snowboarding, rafting atd. Pojištění se nevztahuje na lyžování a snowboarding mimo vyznačené sjezdové tratě. Pro tyto aktivity je doporučeno připojištění (např. Připojištění Sport RISK, viz níže) nebo členství v Rakouském alpském svazu  Alpenverein. Limity pojistného plnění jsou následující:

Pojistná událost

Limit

Ambulantní lékařské ošetření, léky a další zdravotní materiál, hospitalizace vč. dopravy do nemocnice, léčba, diagnostika a operace, převoz nemocného do ČR, repatriace, výlohy na dopravu osoby blízké při repatriaci pojištěného

Bez limitu

Akutní zubní ošetření

10.000 Kč

Výlohy na ubytování osoby blízké při hospitalizaci pojištěného

Max. 5 dní / 2.000 Kč/den

Rizika související s terorismem

1.500.000 Kč

8.3.      Výjimky z pojištění léčebných výloh jsou u osob starších 71 let včetně, kdy se pojistné zvyšuje o 100 %. I tak u těchto osob zpravidla nejsou pojištěny následující sporty: ferraty všech náročností, vysokohorská turistika nad 3000 m.n.m., kajak, kanoe a rafting s obtížností WW3 a vyšší, sjezd na horském kole (downhill).

8.4.      Zákonné pojištění cestovní kanceláře pro případ ekonomického úpadku podle zákona o cestovním ruchu poskytuje společnost UNIQA pojišťovna a.s. Doklad o pojištění zasíláme společně se smlouvou o zájezdu. V případě našeho ekonomického úpadku vám toto zákonné pojištění zajišťuje uhrazení všech nákladů spojených s neplněním našich závazků. V případě našeho úpadku po zahájení zájezdu vám bude zajištěna repatriace, je-li součástí zájezdu rovněž doprava. Pokud vám odmítneme poskytnout zájezd z důvodu našeho úpadku, můžete se obrátit na společnost UNIQA pojišťovna a.s., se sídlem Evropská 136/810, 16012 Praha 6; IČ: 49240480; tel.: +420 488 125 125; e-mail: info@uniqa.cz.

8.5.      Dobrovolné připojištění, které si lze objednat v objednávce zájezdu, zahrnuje pojištění trvalých následků úrazu, pojištění zavazadel, pojištění odpovědnosti za škodu a doplňkové asistenční služby. Cena dobrovolného připojištění činí 10 Kč/osoba/den. Limity pojistného plnění jsou následující:

Pojistná událost

Limit

Smrt následkem úrazu

200.000 Kč

Trvalé následky úrazu

400.000 Kč

Denní odškodné za dobu nezbytného léčení

100 Kč.

Všechny škody na zavazadlech jednoho pojištěného

20.000 Kč

Odpovědnost za škodu na životě a zdraví

2.000.000 Kč

Odpovědnost za škodu na věci

1.000.000 Kč (spoluúčast 5.000 Kč)

Doplňkové asistenční služby

35.000 Kč

Právní pomoc v zahraničí

35.000 Kč

8.6.      Připojištění storna zájezdu lze sjednat nejpozději spolu se zálohovou platbou zájezdu, případně, pokud s tím vyjádříme souhlas, spolu s platbou doplatku. Cena připojištění činí 40 Kč/osoba/den a řídí se zvláštními pojistnými podmínkami Allianz pojišťovna, a.s. (VOP Allianz  - konkrétně str. 39–41).

8.7.      Připojištění Sport Risk se vztahuje na lyžování ve volném terénu při dodržení podmínek, že nepůjde o oblasti vyhlášené, trvale nebo dočasně, jako nepřístupné nebo s velmi vysokým rizikem lavinového nebezpečí. Cena připojištění je 150 Kč/osoba/den.

8.8.      Vezměte na vědomí, že veškerá pojištění, která můžete naším prostřednictvím spolu se smlouvou o zájezdu uzavřít, poskytuje Allianz pojišťovna, a. s. na základě svých pojistných podmínek. Pokud společnost Allianz pojišťovna, a.s. své pojistné podmínky změní, týká se tato změna od nabytí účinnosti i pojistných smluv uzavřených naším prostřednictvím. Odkazy na pojistné podmínky obsažené v těchto obchodních podmínkách jsou pouze informativní. Aktuální znění pojistných podmínek je vždy dostupné na webových stránkách Allianz pojišťovna, a.s.


9.       PŘEPRAVNÍ ŘÁD

9.1.      Základní ustanovení

9.1.1.       Tento přepravní řád platí pro přepravu osob a věcí nepravidelnou hromadnou přepravou osob, kterou zajišťujeme v rámci pořádání zájezdů, případně také pouze jako jednotlivou službu cestovního ruchu ve smyslu zákona č. 159/1999 Sb. a stanoví práva a povinnosti vás jako osoby přepravované a nás jako cestovní kanceláře.

9.1.2.       Přepravu vám poskytneme, pokud se prokážete platnou smlouvou, na jejímž základě je taková přeprava sjednána. Při převzetí smlouvy se přesvědčte, zda byla sjednána podle vašich požadavků.

9.1.3.       Můžete být vyloučeni z přepravy, nemáte nárok na vrácení jakékoliv části ceny zájezdu ani na náhradu škody v případě, že došlo k porušení tohoto přepravního řádu.

9.1.4.        Za splnění smlouvy se považuje rovněž provedení přepravy v jiném než smluveném rozsahu, došlo-li v souladu s těmito obchodními podmínkami k oprávněnému vyloučení zákazníka z přepravy řidičem nebo námi.

9.1.5.       Ve vozidle můžete obsadit jen jedno volné místo k sezení a to místo, které je vám přiděleno řidičem nebo námi.

9.1.6.       Přeprava zvířat je na námi pořádané nepravidelné hromadné přepravě vyloučena.

9.2.      Naše vzájemná práva a povinnosti

9.2.1.       V zájmu zajištění bezpečnosti a řádné péče o vás při poskytování přepravních služeb jsme povinni zajistit zejména pořádek, čistotu a klid ve vozidle, a dále takový způsob používání reprodukčních zařízení ve vozidle, který by vám nebyl na obtíž, s výjimkou informačních zařízení.

9.2.2.       Při přepravě jste povinni starat se o vlastní bezpečnost a zdržet se všeho, co by mohlo ohrozit bezpečnost přepravy, vaši vlastní bezpečnost nebo bezpečnost ostatních klientů, pořádek a klid ve vozidle nebo působit rušivě na posádku vozidla při výkonu dopravní služby nebo na ostatní zákazníky. Při přepravě vám není zejména dovoleno:

  • mluvit za jízdy na řidiče,
  • otvírat za jízdy dveře vozidla,
  • zdržovat se v prostoru vyhrazeném pro řidiče nebo jiného člena posádky a v prostoru, který znemožňuje řidiči bezpečný výhled z vozidla,
  • bránit použití provozních zařízení, výstupu, průchodu nebo nástupu do vozidla,
  • kouřit ve vozidle,
  • chovat se hlučně, reprodukovat hlučně hudbu nebo zpěv nebo používat hlasitě audiovizuální techniku nebo obtěžovat ostatní zákazníky jiným nevhodným chováním,
  • používat hlasitě mobilní telefony,
  • znečisťovat nebo poškozovat vozidlo.

9.2.3.       Jste povinni uposlechnout a dbát pokynů a příkazů nás a řidiče udílených k zajištění bezpečné, klidné a plynulé přepravy (zejména pokynů týkajících se bezpečnostních pásů, bezpečného uložení zavazadel v prostoru pro přepravu cestujících, pohybu po autokaru a v jeho bezprostředním okolí, pokynů při manipulaci se zavazadly atp.). Můžete nastoupit do vozidla nebo z něj vystoupit jen na zastávce. Jsou-li ve vozidle označeny vchody a východy, musíte pro výstup nebo nástup použít dveře podle jejich označení. Zastaví-li vozidlo z provozních důvodů mimo plánovanou zastávku, můžete vystoupit jen s naším souhlasem nebo se souhlasem řidiče. Vyžadují-li to provozní důvody, jste povinni na pokyn nás nebo řidiče z vozidla vystoupit a do vozidla opět nastoupit.

9.3.      Přeprava zavazadel

9.3.1.       Jako příruční zavazadlo máte právo vzít s sebou do vozidla bezplatně maximálně 1 příruční zavazadlo (snadno přenosné věci), které máte u sebe a lze je případně umístit ve vozidle na místo pod sedadlem nebo nad sedadlem. Příruční zavazadlo nesmí přesahovat rozměry 20 x 30 x 40 cm. Ostatní zavazadla musí být umístěna v zavazadlovém prostoru.

9.3.2.       Bezplatně lze pro jednoho zákazníka přepravit v zavazadlovém prostoru 2 zavazadla, jejichž rozměry v součtu nepřesahují 30 x 60 x 100 cm a jejichž celková hmotnost (obě zavazadla) nepřesahuje 20 kg.

9.3.3.       Zavazadla neodpovídající výše uvedeným podmínkám se přepravují pouze v případě, že je jejich přeprava sjednána smlouvou o zájezdu, ve které je takové zavazadlo specifikováno. V takovém případě je přeprava nestandardního zavazadla zpoplatněna částkou sjednanou ve smlouvě o zájezdu.

9.3.4.       Jste povinni zkontrolovat uložení všech svých cestovních zavazadel v zavazadlovém prostoru. Jste povinni nám a následně i řidiči nahlásit přepravu cenného cestovního zavazadla (resp. jeho obsahu), jehož hodnota přesahuje 8 000,- Kč, nebo zavazadla vyžadujícího uložení v určité poloze, případně zavazadla vyžadující nestandardní způsob manipulace. Takové nahlášení vůči nám je nutno učinit předem písemně a musí obsahovat vaši identifikaci (jméno, příjmení, popř. č. smlouvy), stručný popis zavazadla a celkovou hodnotu věcí v něm uložených. Cestovní zavazadla, jejichž hodnota přesahuje 30 000,- Kč, nejsou k přepravě přijímána.

9.3.5.       Zavazadla v zavazadlovém prostoru musí být označena jménem a příjmením cestujícího nebo jiným způsobem, podle kterého by bylo možné jednoznačně určit vlastníka zavazadla. Povinnost označit zavazadlo a zajišťovat bezpečnou manipulaci s takovým zavazadlem přísluší vám.

9.3.6.       Zavazadlem nebo obsahem zavazadla nesmějí být věci, které svými vlastnostmi mohou způsobit poškození vozidla, jakož i újmu na životě a zdraví osob nebo na jejich majetku a věci neskladné, není-li stanoveno jinak.

9.4.      Poškození a ztráta cestovního zavazadla, náhrada škody

9.4.1.       Dojde-li ke ztrátě cestovního zavazadla nebo zjistíte-li při výdeji cestovního zavazadla zjevnou porušenost nebo neúplnost cestovního zavazadla nebo okolnosti tomu nasvědčující, požádejte ihned řidiče nebo nás o zjištění stavu cestovního zavazadla a o sepsání zápisu. Tento zápis tvoří spolu se smlouvou o zájezdu nezbytnou součást žádosti o náhradu škody, která musí být uplatněna písemně.

9.4.2.       Při úplné ztrátě cestovního zavazadla máte právo na vrácení odpovídající části ceny zájezdu a na náhradu prokázané ceny ztraceného cestovního zavazadla.

9.4.3.       Neodpovídáme za škodu na přepravovaném cestovním zavazadle, pokud ztráta, poškození nebo zpožděný výdej cestovního zavazadla byly způsobeny za těchto podmínek:

  • obal neodpovídá povaze přepravované věci (k poškození zavazadla došlo tlakem jiných zavazadel)
  • obsahem cestovního zavazadla jsou věci, které obsahem cestovního zavazadla být nesmějí, např. živá zvířata, potraviny a nápoje v takových obalech, které nejsou odolné vůči pádu či tlaku, snadno zkazitelné věci, a jestliže byl obsah cestovního zavazadla nepravdivě deklarován,
  • nastaly okolnosti, jimiž jsou živelné pohromy nebo jednání třetích osob, které dopravce nemohl odvrátit ani při vynaložení veškerého úsilí,
  • vašim jednáním, které má za následek poškození nebo ztrátu jeho přepravovaného cestovního zavazadla.

9.5.      Přeprava sportovního vybavení

9.5.1.       Pokud nabízíme i možnost přepravy sportovního vybavení (jízdní kola vč. elektrokol, tandemů a vícemístných kol, koloběžky, lyže, snadno přenosné lodě apod.), je to v popisu zájezdu vždy výslovně uvedeno. Cena přepravy je sjednána ve smlouvě o zájezdu. Pro přepravu tohoto vybavení se neuzavírá zvláštní přepravní smlouva.

9.5.2.       K přepravě sportovního vybavení přijímáme pouze předměty o ceně maximálně 50.000,- Kč. Vybavení překračující tuto hodnotu jste povinni nám předem písemně nahlásit, v opačném případě my nebo přepravce nemusíme takové vybavení k přepravě přijmout.

9.5.3.       Jste povinni v případě potřeby zajistit výpomoc při nakládce a vykládce vybavení. Dále jste povinni využít pro ochranu sportovního vybavení před poškozením veškeré obaly a další ochranné prvky, které máte k dispozici.


10.   OCHRANA AUTORSKÝCH PRÁV, ODPOVĚDNOST A UŽÍVÁNÍ WEBOVÉHO ROZHRANÍ

10.1.       Obsah webových stránek umístěných na webovém rozhraní (texty včetně obchodních podmínek, fotografie, obrázky, loga, programové vybavení a další) je chráněn naším autorským právem nebo právy dalších osob. Obsah nesmíte měnit, kopírovat, rozmnožovat, šířit ani používat k jakémukoli účelu bez našeho souhlasu či souhlasu držitele autorských práv. Zejména je zakázáno bezplatné či úplatné zpřístupňování fotografií a textů umístěných na webovém rozhraní.

10.2.       Názvy a označení výrobků, zboží, služeb, firem a společností mohou být registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

10.3.       Neneseme odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webového rozhraní nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Při využívání webového rozhraní nesmíte používat postupy, které by mohly narušit funkci systému nebo nepřiměřeně zatěžovat systém.

10.4.       Pokud se při užívání webového rozhraní dopustíte jakéhokoliv nezákonného či neetického jednání, jsme oprávněni omezit, pozastavit nebo ukončit váš přístup na webové rozhraní, a to bez jakékoli náhrady. V tomto případě jste dále povinni uhradit nám škodu, která vaším jednáním dle tohoto odstavce prokazatelně vznikla, a to v plné výši.

10.5.       Upozorňujeme vás na to, že kliknutím na některé odkazy na webovém rozhraní může dojít k opuštění webového rozhraní a k přesměrování na webové stránky třetích subjektů.


11.   ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

11.1.  Jste-li spotřebitel a vznikne-li mezi námi spor ze smlouvy, který se nám nepodaří vyřešit přímo, máte právo obrátit se s tímto sporem na Českou obchodní inspekci (adresa: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2; webové rozhraní: www.coi.cz, www.adr.coi.cz; elektronický kontakt: adr@coi.cz; telefon: +420 296 366 360) nebo na Sdružení českých spotřebitelů, z. ú. (adresa: Tř. Karla IV. 430, 500 02 Hradec Králové, webové rozhraní: www.konzument.cz, elektronický kontakt: spotrebitel@regio.cz, telefon: +420 495 215 266) za účelem mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Toto právo můžete uplatnit nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u nás poprvé uplatnili právo, které je předmětem tohoto spotřebitelského sporu.

11.2.  Pro podání stížnosti týkající se zájezdů, které jste u nás zakoupili, a pro vyhledání subjektu alternativního řešení sporů můžete rovněž využít on-line platformu, která je zřízena Evropskou komisí na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

11.3.  Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/2302 je provedena v českém právním řádu zákonem č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění zákona č. 111/2018 Sb., a § 2521 až 2549a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění zákona č. 111/2018 Sb., dostupnými na webových stránkách Ministerstva pro místní rozvoj (http://www.mmr.cz); tato forma zveřejnění má informativní charakter.

11.4.  Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence související se smlouvou mezi námi probíhá v písemné formě, a to buď e-mailem, doporučeně poštou nebo osobním doručením.

11.5.  V případě, že je některé ustanovení těchto obchodních podmínek neplatné, neúčinné nebo nepoužitelné (nebo se takovým stane), použije se namísto něj ustanovení, které se mu svým smyslem nejvíce blíží. Tím není dotčena platnost ostatních ustanovení.

Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 15.11. 2018