Tour de Omán

Za zážitky bez obav

Tour de Omán

11 dní / 39 200 Kč
výběr zájezdu
 Zvolte typ zájezdu
Destinace
 Zvolte destinaci
Termín
Odjezd
+/-
Návrat
+/-
Cena
Cena od
Cena do
Ubytování

Strava

Doprava


Náročnost
Náročnost

Termíny

1. 2. - 11. 2. 2024
č. zájezdu: 224496-01
cena 39 200 Kč

zpestření zimní cyklistické sezóny na Arabském poloostrově

Již 10 let, od roku 2010 si nejlepší cyklisté světa dávají v době, kdy Evropu pokryje bílá peřina sněhu, dostaveníčko v teplé zemi na pobřeží Arabského moře. Šesti etapový závod Tour de Oman se stal symbolem zimní cyklistické sezóny. Ne nadarmo jsou mezi jeho vítězi jména jako Chris Froome a ne nadarmo je ředitelem závodu sám Eddy Mercx. Cyklisty sem lákají kvalitní silnice, stálé počasí, vysoké hory, hluboké kaňony, nádherná pouštní krajina i v zimě teplé moře. Na našem zájezdu se vydáme ve stopách slavného závodu. Podíváme se do pohoří Hadžár, do nitra Zelených hor Džebel Achdar, ale i do písečných dun pouště Wáhíba. A samozřejmě nebudou chybět ani etapy po pobřeží Arabského moře a Ománského zálivu. Stejně jako samotný závod náš zájezd zakončíme triumfálním dojezdem na nábřeží Corniche v samotném srdci hlavního města země Maskatu. Do nabitého programu jsme zahrnuli i dva odpočinkové dny, kdy namísto kola vyrazíme na výlet po svých.

Cena zahrnuje

Cena nezahrnuje

  • zpáteční letenka Praha - Istanbul - Maskat od cca 13.000 Kč (včetně tax)
  • přepravu kola cca 3.000 Kč

Průvodci

Tomáš Vaníček

1. 2. - 11. 2. 2024 / č.zájezdu 224496-01

Učitel a průvodce z Křivoklátska. Na Balkán byl poprvé vyvezen násilím ve 3 letech. Ve 14 letech potkal na policejní stanici v Kolašinu (tehdy Socialistická Federativní republika Jugoslávie, dnes Černá Hora) Vuka Šibaliče, což ovlivnilo jeho další cestovatelské plány. V 16ti letech podnikl první ...

Dozvědět se více

Videa

Program zájezdu

1. den

Přílet do MASKATU (odlet z Evropy o den dříve). Po nezbytné aklimatizaci se přesuneme do červeného města Al Hamra pod horami Hadžár, kde se ubytujeme na 4 dny.

2. den

Průzkum donedávna nepřístupných Zelených hor Džebel Achdar s vesnicemi a terasovitými políčky jak v Jemenu. Nahoru se vyvezeme doprovodným vozidlem a po prozkoumání horských vesniček se svezeme nádhernou zbrusu novou silnicí dolů do městečka Birkát al Mawúz a následně zpátky kolem Nizwy do Hamry (↔ 105 km, v první třetině asi 300 m stoupání, pak sjezd 1000 m, druhá polovina téměř po rovině).

3. den

Dopoledne možnost výjezdu do sedla Šaraf al Alamejn s nádhernými vyhlídkami na Ománský Velký kaňon Wadí beni Auf a sjezdu zpátky (↔ 60 km, 1400 m stoupání, zájemci se mohou nahoru vyvézt autem a absolvovat jen sjezd). Odpoledne vyjížďka pod nejvyšší horu Ománu Džebel Šáms. (↔ 0-50 km, až 900 m stoupání).

4. den

Jeden den necháme naše bicykly odpočívat a vydáme se pěšky do hor Vysoký Hadžár. Projdeme kultovní trek BALCONY RIM v 800 m vysoké stěně kaňonu Wadí Ghul až k vesnici As Sáb schované pod skalním převisem. Cestou budeme též obdivovat výhledy na nejvyšší horu Ománu Džebel Šáms (Sluneční hora).

5. den

Etapa podhorskou krajinou přes zemědělské vesničky v údolí Wadí al Kabir. Všude palmy, rýžová pole a kozy. Nově vybudovanou silnicí přes sedlo As Salmah do pouštního města Ibra, ubytování na 2 noci (↔ 110 km, ↑ 600 m stoupání).

6. den

Od písečných dun pouště Wáhíba vyjedeme do hor do údolí Wádí beni Chálíd. Den zakončíme parádní koupačkou a procházkou k jeskyni Muqal. (↔ 62 km, ↑ 600 m stoupání).

7. den

Přímořská etapa z pouštního města a Džalal bani bu Ali s nejstarší ománskou mešitou kolem pobřeží Indického oceánu až na „želví pláž“ Ras al Hadd (103 km, téměř po rovině). Ubytujeme se na nejvýchodnějším výběžku Arabského poloostrova a večer se vypravíme hledat obří želvy karety, které si na zdejší veliké písečné pláži budují svá hnízda.

8. den

Vypravíme se opět bez kol na výlet do kaňonu Wádí Šáb, kde po dobrodružném průstupu soutěskou můžeme plavat až do jeskyně s vodopádem. Cestou zpátky navštívíme hlavní město provincie Šarqíja Sur s výrobnou tradičních lodí dhau, na kterých se plavili ománští mořeplavci až do Indie, či na Zanzibar.

9. den

Závěrečná etapa po okrajových čtvrtích hlavního města Ománu. Projedeme kolem sultánského paláce a zájezd zakončíme triumfálním dojezdem na nábřeží Corniche ve čtvrti Matrá (↔ 40 km, ↑ 400 metrů stoupání). Prohlídka hlavního města země: velká mešita sultána Qábuse, rybí trh, trh se suvenýry.

10. den

Závěrečný relax a prohlídka hlavního města země. Velká mešita sultána Qábuse, rybí trh, trh se suvenýry, možnost koupání, či lodního výletu. Podvečerní přesun na letiště (↔ na kole 40 km, nebo místní dopravou).

11. den

Přílet do zasněžené Evropy.

Ubytování

Nocovat budeme v hotelech, penzionech, či apartmánech ve dvou až čtyřlůžkových pokojích s vlastním sociálním zařízením. Pro zvýšení komfortu nocujeme většinou vícekrát na jednom místě (4x v městě Al Hamra, 2x ve městě Ibra, 2x na „želví pláži“ Ras al Hadd, 1x v centru hlavního města Maskatu).

Strava

Stravování je po celou dobu zájezdu ve vlastní režii. Každý den bude v blízkosti ubytování řada restaurací, kde bude možné dát si cenově přijatelné a dobré jídlo. Levnější restaurace mají většinou majitele původem z indického subkontinentu (nejčastěji Pákistán, Bangladěš), takže kuchyně odpovídá těmto zemím. Nejoblíbenější jídlo je birjani, v Ománu se tím rozumí grilovaný kus masa (nejčastěji kuře, nebo ryba) a k tomu kořeněná rýže a zelenina. Porce jsou velké a cena je do 2,500 Ománských rijálu (150,- Kč). V malých obchůdcích s názvem cofee shop dostanete čaj (s mlékem), kávu (instantní) a velký výběr různých sendvičů v cenách do 0,500 OMR. Překvapivě se vyskytují i „globalizované“ řetězce rychlého občerstvení, nejoblíbenější je KFC. Stylové arabské restaurace, či restaurace s evropskými pokrmy bývají drahé. Jídlo je též možné kupovat v obchodech, či v supermarketech, tradiční blízkovýchodní trhy se v Ománu moc nevyskytují. Alkohol včetně piva se v Ománu nekonzumuje, stejně tak vepřové a hovězí maso.

Doprava

Nástupní místo: Maskat

Letenky
Cena letenky není zahrnutá v ceně zájezdu. Jejich cena v průběhu roku kolísá, proto částka uváděná u zájezdu je pouze orientační. Jakmile je přihlášeno dostatek účastníků pro realizaci zájezdu, poptáme letenky a zvolíme optimální variantu, obvykle nejvýhodnější na trhu. Vzhledem k tomu, že lhůta pro potvrzení rezervace a zaplacení letenky je obvykle velmi šibeniční (leckdy i méně než 24 hodin), mohou u nás klienti zaplatit zálohu na letenky ve výši uvedené orientační ceny, kterou po zakoupení letenek vyúčtujeme a případný přeplatek vrátíme či převedeme do plateb k zájezdu (vždy dle domluvy). V případě dražších letenek vždy kontaktujeme klienty a žádáme je o souhlas se zakoupením ještě před potvrzením rezervace. Naší nabídky využívá drtivá většina klientů, přesto ale umožňujeme zakoupit si i vlastní letenky (s využitím různých věrnostních programů nebo vlastním itinerářem letu), při jejich nákupu je však dobré konzultovat itinerář letu s CK a hlavně si potvrdit realizaci zájezdu (dosažení minimálního počtu účastníků). Podrobnosti k letecké dopravě naleznete ve Všeobecných podmínkách pro zajištění letenek. Stává se tak velmi výjimečně, ale s ohledem na dostupnost letů a jejich cenu můžeme termín zájezdu o maximálně 3 dny posunout.

Přeprava kola
Nejvhodnějším přepravním obalem je kartónová krabice - tu seženete například v cykloobchodech. Další možností je speciální brašna. Brašna musí být zároveň skladná, aby se nám následně vešla do doprovodného vozu. Na vyžádní je možné cyklobrašnu zapůjčit v naší půjčovně. Objem kola je třeba minimalizovat demontáží obou kol, pedálů, přehazovačky, řidítek bez uvolňování lanek a pečlivým svázáním tohoto všeho dohromady. Vše je nutné proložit nějakou hadrou či náhradním oblečením a ještě z obou stran obložit molitanem a kartonem. Celek již stačí zabalit do doma šitého vaku, který však musí odolat mnohdy nehezkému zacházení letištního personálu!

Nástupní místa

Náročnost

Od průvodce dostanete barevnou mapu a itinerář doporučených cykloetap. Jelikož se jedná i silniční cyklistiku, budeme se snažit, aby se skupinka držela pospolu v tzv. balíku, přičemž průvodce vás bude následovat v doprovodném voze. Během etap jedeme nalehko a díky doprovodnému vozidlu můžete svou denní porci km přizpůsobit své aktuální fyzičce.

Denně ujedeme 50–110 km s převýšením max. do 1.000 výškových metrů (s vyjímkou stoupání do sedla Šaraf al Alamejn, které je ovšem volitelné). Na programu jsou i odpočinkové dny bez kola, ve kterých si uděláme pěší výlety do okolí

Další info

Doporučený typ kola: silniční
Povrch: 100% asfalt

Skupina
Tento zájezd je určen pro komorní skupinu, díky které snadno splyneme. Minimální kapacita je 4 cyklisti + 1 průvodce, který je zároveň řidičem doprovodného vozidla.

Počasí
Omán leží v oblasti dvou klimatických pásem – na severu země a ve vnitrozemí panuje suché aridní podnebí, jižní část Ománu se nachází v tropickém pásmu. Na severu bude v době naší návštěvy příjemných 25 °C, v létě je zde až 50 °C. Ani v noci teploty neklesají pod 15 °C. Teplota je zde po celý rok kolem 30 °C. V lednu panuje období sucha, deště jsou vzácné. Pro Omán je charakteristická celoročně vysoká intenzita slunečního záření.

Očkování
Z hlediska právních předpisů není povinné žádné očkování, nicméně vyplatí se být očkován na žloutenky, břišní tyfus, tetanus (klasická cestovatelská trojkombinace, jež je dobrá v podstatě kdekoliv). Vyplatí se poradit s některou krajskou hygienickou stanicí či Centry cestovní medicíny.

Cestovní doklady
K této cestě potřebujete cestovní pas platný nejméně 6 měsíců po návratu z Ománu. Ománské vízum s platností do 14 dnů vám bude zdarma a na počkání uděleno po příletu na letišti v Maskatu.

Kapesné
Doporučujeme mít u sebe minimálně 150 USD na vstupy do památek a jídlo. V Ománu se platí Ománskými rijály, které se dělí na 1000 bajzů. Ománský rijál je přibližně 60,- českých korun.
Místní měnu pravděpodobně ve střední Evropě neseženete, není však problém ji vyměnit kdekoliv v civilizaci za jakoukoliv světově uznávanou měnu. Nejvýhodnější je měnit americké dolary, eura jsou též možná, ale obvykle v horším kurzu. V případě dolarů je velmi dobré mít bankovky nového typu (s „velkými hlavami bez oválů"). Dolar je totiž nejproblematičtější a zároveň nejfalšovanější měna světa a starým bankovkám místní nevěří. Ve městech též není problém použít mezinárodní kreditní karty jak pro placení, tak pro výběr peněz z bankomatu.


Ostatní podrobné pokyny k zájezdu (tzv. RODOKAPS) obdržíte v dostatečném předstihu tak, abyste se mohli na zájezd v klidu připravit. Nejpozději však týden před odjezdem.

Podobné zájezdy

Bormio

Bormio

5. 9. - 10. 9. 2023 Chci to vidět
Francouzské Alpy na silničních kolech

Francouzské Alpy na silničních kolech

10. 8. - 20. 8. 2023 Chci to vidět
Lago di Garda

Lago di Garda

26. 9. - 1. 10. 2023 Chci to vidět
Zell am See na silničních kolech

Zell am See na silničních kolech

11. 7. - 16. 7. 2023 Chci to vidět